Je ještě zájem o loajální zaměstnance?

Nejlepší zaměstnavatelé na seznamu časopisu Fortune (100 Best Companies to Work For) vyznávají teorii hýčkání svých zaměstnanců. Robert Levering, spoluzakladatel institutu Great Places to Work for (Firmy, pro které je radost pracovat), říká: „Tyto firmy dělají maximum proto, aby ve svých zaměstnancích podporovaly loajalitu.“

Průzkumy ukazují, že až 75 % zaměstnanců hledá lepší pracovní místo. On-line průzkum časopisu Fortune sice získal nižší, ale stejně alarmující procento (44 %). 100 Best Companies ale vykazují fluktuaci, která je hluboko pod uváděnými čísly pro dané obory.

Vzhledem k tomu, že dnes pracuje 35 a více let pro stejnou firmu jen málo lidí, autoři článku provedli průzkum u čtenářů Fortune, kdy chtěli po lidech sdělit, co si představují pod termínem „loajalita“.

Někteří čtenáři údajně zpochybňovali, zda si jejich zaměstnavatelé ještě této hodnoty cení. Většina (85 %) je však toho názoru, že zájem stále je. Má ale jinou podobu než dřív a neznamená jen, jak dlouho někdo zůstane na jednom místě.

Vzhledem k tomu, jak vnímala podobu loajality většina čtenářů, autoři článku doporučují adoptování praktik 100 Best Companies. Tj. vážit si svých zaměstnanců a podle toho s nimi zacházet.

-av-
Zdroj: CNN.com - portál americké zpravodajské televize CNN
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNN.com