Profesionálové, kteří se rozhodují pro dráhu interim manažerů mají za sebou většinou úspěšnou kariéru, silné obchodní cítění a řadu speciálních dovedností, které mohou nabídnout potenciálním zaměstnavatelům. Velmi důležité je ale také uvažování. Zájemce o roli interim manažera většinou motivuje zájem o větší nezávislost a pestřejší kariéru. Ať už jsou však jeho důvody jakékoli, měl by je znát a držet se jich. Kariéra interim manažera není jen vyplněním místa v životopisu, než nalezne trvalý pracovní poměr. Je to odlišná, samostatná kariérní cesta a každý by měl dobře zvážit, zda je pro něho vhodná.
Co by nemělo chybět úspěšnému interim manažerovi?
- Důvěryhodnost a orientace na výsledky,
- schopnost efektivně komunikovat, ovlivňovat ostatní a budovat sítě kontaktů,
- obchodní zaměření,
- schopnost řešit mnohoznačnosti a nejistoty,
- dobrá organizace včetně silných dovedností v oblasti řízení projektů a času,
- schopnost řešit problémy uvnitř týmu, ale mimo jakoukoli firemní politiku,
- silná schopnost řízení změn,
- samostatnost a nezávislost za současného zachování týmovosti,
- schopnost plánovat a přinášet výsledky a opustit organizaci po splnění svého úkolu.
-kk-