Tento seznam přinesl server ZenBusiness.com.
Schopnost empatie
V prvé řadě se musíte umět do ostatních lidí vcítit. Empatie je naštěstí schopnost, které se dá naučit, a pokud se budete jejímu tréninku cíleně věnovat, zvýšíte si tak svoji emoční inteligenci i schopnost chápat své podřízené a lépe s nimi komunikovat.
Komunikační dovednosti
Zatímco některým jedincům jde efektivní komunikace sama od sebe, většina lidí se jí musí naučit. Věnujte pozornost svému hlasu, výrazům, které používáte, svému postoji i neverbálním signálům, které směrem ke svému okolí vysíláte.
Trpělivost a tolerance
Dobrý lídr musí být také trpělivý a chápavý. Musí brát v potaz, že každý pracuje jiným způsobem a jiným tempem a ne každému vyhovuje stejný postup. Proto je nutné nemít přehnaná očekávání, dávat zaměstnancům určitou volnost, mít s nimi trpělivost a naslouchat jim.
Schopnost vložit do podřízených svoji důvěru
Zní to banálně, ale mnoho lidí to v praxi neumí. Vložit do někoho svoji důvěru. Zvláště přehnaně kritičtí lidé a perfekcionisti, kteří by nejradši vše dělali sami, mají problém s tím předat část agendy svým podřízeným a dát jim určitou volnost. Jako dobrý lídr toho ale musíte být schopni.
Umění odhadnout situaci
Dobrý lídr se umí diplomaticky pohybovat ve všech možných situacích. Nic ho nepřekvapí, nenechá se vyvést z míry a především umí situace, ve kterých se ocitá, dobře odhadnout a umí na ně adekvátně reagovat bez jakéhokoliv náznaku paniky nebo nejistoty.
-mm-