Jednejte co možná nejdříve
Jak uvádí Harvard Business Review, jakmile detekujete vznikající konflikt, zakročte pokud možno ihned. Čím dříve do konfliktu zasáhnete, tím snadněji jej vyřešíte. A naopak, čím déle ho necháte bobtnat a zvětšovat se, tím hůře se vám bude řešit efektivně a rychle.
Vytvořte prostor pro vyříkání si problému
Konflikty jsou často o to horší, když z obou stran dochází k domněnkám a nevyřčeným výtkám. To nejlepší, co můžete udělat, je udělat ze sebe nestranného moderátora a vytvořit bezpečný a klidný prostor, kde si všechny strany mezi sebou konflikt vyříkají. Zorganizujte proto krátké setkání, workshop nebo třeba i jen společný oběd, kde celou záležitost proberete se všemi aktéry.
Najděte kompromisní řešení
Nesoustřeďte se ani tolik na to, v čem se názory zúčastněných stran různí, a raději se zaměřte na to, v jakých bodech se potkávají a v jakých oblastech mohou najít společnou řeč. Na základě těchto společných průsečíků zkuste najít kompromisní řešení, které bude schůdné pro všechny, nebo ze kterého budou dokonce všichni i vyloženě těžit.
Průběžně situaci monitorujte
Konflikt se většinou nevyřeší pouze jedním sezením. Jakmile najdete nějaké schůdné řešení, průběžně pak situaci a její vývoj monitorujte. A ujistěte se, že konflikt skutečně byl uhašen nebo alespoň směřuje ke zdárnému vyřešení.
-mm-