Měli byste být schopni říct, co jsou vaše silné stránky. V čem jste opravdu dobří (nebo dokonce výjimeční), co jsou vaše klíčové schopnosti a znalosti? Dovedete to zodpovědně určit – a máte jasno i v jakých oblastech se potřebujete zlepšit. Pokud tohle víte, stále ještě nemáte zcela vyhráno. Musíte umět své přednosti i slabiny propojit s tím, jaké má vaše společnost plány a strategické cíle. V případě, že všechno zmíněné máte promyšleno, jste jedním z mála. Drtivá většina z nás by totiž měla věnovat více času na promyšlení své stávající a budoucí práce. Měli bychom prostě lépe plánovat své kariéry.
Zastavte se na chvíli a zamyslete se nad uplynulým týdnem. Co vám šlo dobře od ruky? Z čeho jste měli pocit zadostiučinění a co vás bavilo? Jaké věci vás bavily v minulém roce, v předchozím zaměstnání? Možná, že objevíte určité opakující se motivy... A i v případě, že se svou současnou prací nejste spokojeni, jde o užitečnou a cennou informaci. Uvědomit si, co vás vlastně nebaví, je také součástí celé skládačky.
Krok dvě: Když už víte, kam chcete směřovat
Nyní už víte, co byste chtěli dělat a kam byste to chtěli dotáhnout. Dobře, to je nezbytný začátek. Jak ale získat kontrolu nad svou kariérou v tom nestabilním, neustále se měnícím prostředí byznysu? Neplýtvejte svou energií na ovládnutí něčeho, co pod kontrolu stejně dostat nemůžete. Raději se soustřeďte na to, že i neustálá nejistota má své přednosti – neustále vás nutí učit se nové věci a přizpůsobovat se. Nemáte zkrátka jinou možnost. Pokud chcete postoupit v korporátním žebříčku, vžijte se do role svého šéfa. Jaké schopnosti a jaké chování byste chtěli vidět u svého podřízeného, abyste mu mohli nabídnout vyšší pozici? Možná to nebude snadné, ale jakmile máte jasnou vizi toho, kam se chcete dostat a čeho chcete dosáhnout, jste na správné cestě.