Propojte svou iniciativu s firemními cíli
Ať už budete navrhovat cokoli, mělo by to odpovídat strategickému směřování firmy. Pracujete-li například v HR a procházíte obdobím snižování nákladů, nemusí být ideální doba pro předložení nové náborové strategie. Na druhou stranu to však může být ta nejlepší doba, protože vaše firma by se měla připravit na zlepšení situace. Svůj nápad vždy předkládejte tak, aby nebyl v rozporu se současnými prioritami, ale naopak je podpořl plánováním do budoucna.
Neobcházejte svého šéfa
O nápadech, které chcete ve vaší organizaci aplikovat, se svým nadřízeným hovořte. Požádejte o zpětnou vazbu a zapojte jeho případné návrhy, budou-li podnětné. Snažte se zajistit, aby i váš šéf měl z vašeho nápadu určitý užitek.
Budujte koalice
Hledejte kolegy, kteří vám pomohou prosadit váš nápad. Zapojte i zákazníky. Ve výše popsaném příkladu s náborovou strategií by zákazníky byli manažeři, kteří potřebují nové talenty – právě takové, jaké váš nový nápad dokáže přilákat.
-kk-
Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School