Založili jste firmu, vytvořili zajímavý produkt nebo spustili zajímavý projekt a chcete se dostat do médií, aby o tom vědělo více lidí. Nejde vám o placenou inzerci, ale o článek nebo reportáž nejlépe od renomovaného novináře. Pravděpodobně však již máte tu zkušenost, že získat novináře, aby o vás něco napsal nebo natočil, není nijak jednoduché. Naše redakce se plně ztotožňuje s doporučeními novinářů, která nedávno zveřejnil server Entrepreneur.com. Ať už se chystáte oslovit novináře e-mailem nebo při osobní schůzce, níže jsme pro vás vybrali ty nejdůležitější doporučení.
Nepište reklamu, ale příběh
Příběh musí mít svůj začátek a konec, zápletku a také osobní prvky. Můžete například popsat, jak vznikl váš nápad, jak jste na něm dále pracovali a jak se díky němu změnil život vám i ostatním lidem.
Přineste něco nového
Ukažte, že nejste jedni z mnoha. Nemusíte vyzrazovat všechna svá tajemství, zmiňte však ta, která se liší od vaší konkurence.
Řekněte o sobě něco lidského
Místo toho, že jste absolventem prestižní univerzity, zmiňte například to, že jste si založili pekárnu, abyste získali ženu svého srdce, která má ráda koláčky.
Vyberte vhodný čas
Vysvětlete novinářům, proč s tím, co nabízíte, přicházíte právě nyní. Místo popisů a fotek vašich produktů vyprávějte příběh vašich zákazníků, kterým chcete pomoci v jejich současné situaci.
Nemluvte jen o úspěších
Novináře i jejich publikum více zajímají překážky, které musíte překonávat, než to, že vám všechno jde hladce. Nevymýšlejte si proto, že se vám dařilo od první chvíle.
Šokujte
Podpořte svůj nápad nějakou veřejnou akcí, která se bude vymykat zažitým stereotypům.
-kk-