Jak zaměstnancům oznámit, že se musí po home office vrátit 100% do kanceláře

Oznámit zaměstnancům, že po období práce z domova se musí vrátit zpět do kanceláře na plný úvazek, není lehký úkol. Změny tohoto typu mohou vyvolat nejistotu, odpor nebo zklamání. Jak tedy podřízeným co nejlépe tuto situaci komunikovat? Zde je několik tipů, jak zaměstnancům oznámit, že období home office nebo hybridního modelu končí a že se musí zcela vrátit zpět fyzicky do kanceláří – a to profesionálně, ale s lidským přístupem.

Ilustrační snímek

Komunikujte transparentně

Jak uvádí Forbes, základem úspěšného oznámení je otevřenost a transparentnost. Zaměstnanci by měli rozumět tomu, proč se firma rozhodla k tomuto kroku. Vysvětlete proto, jaké jsou důvody pro návrat do kanceláře. Může jít například o potřebu lepší spolupráce mezi týmy, zlepšení firemní kultury nebo vyšší efektivitu. Důležité je, aby zaměstnanci vnímali, že rozhodnutí má opodstatněný důvod a není pouze nahodilé.

Přijměte obavy zaměstnanců

Někteří zaměstnanci mohou mít obavy z návratu – od ztráty flexibility až po logistické problémy jako doprava nebo sladění pracovního a rodinného života. Je důležité, abyste zaměstnancům dali prostor se vyjádřit. Uspořádejte otevřenou diskusi, kde se mohou zeptat na cokoli, co je trápí. Ukažte, že jejich názory jsou důležité a že hledáte řešení společně s nimi. Empatie je v takové situaci klíčová.

Zaměřte se na pozitiva

Většina zaměstnanců si oblíbila práci z domova, ale návrat do kanceláře může mít také svá pozitiva. Jde jen o to, jestli dovedete tato pozitiva dobře komunikovat. Zdůrazněte tedy výhody, jako je lepší týmová spolupráce, rychlejší řešení problémů nebo možnost osobního rozvoje prostřednictvím blízkého kontaktu s kolegy. Zmiňte například i to, že osobní setkání může přinést více nápadů a příležitostí k inovacím.

Ulehčete podřízeným návrat do kanceláří

Pokud to firma umožňuje, zkuste návrat do kanceláře ulehčit drobnými ústupky, které přechod zmírní. Zvažte například nabídku flexibilních pracovních hodin, podpory s dojížděním, nebo možnost postupného návratu (například nejdříve jen několik dní v týdnu). Také můžete zorganizovat týmové aktivity, které zpříjemní první týdny zpět v kanceláři.

Připravte se na individuální řešení

Ne všichni zaměstnanci budou návrat do kanceláře vnímat stejně. Zvažte, zda u některých pracovníků nemůže být zachován hybridní model, pokud je to pro jejich výkon přínosné. Pokud je to jen trochu možné, přistupujte k situaci individuálně. Pokud někteří zaměstnanci zvládají práci z domova lépe a jejich výsledky to potvrzují, může být prospěšné jim dát určitý prostor. To může i zlepšit jejich motivaci a loajalitu.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com