Vše je o přístupu
Podle serveru Management Issues dají často manažeři na vzdělání a předchozí praxi při výběru nových členů týmu. Nejdůležitější ze všeho je ovšem přístup. Snažte se podle drobných nuancí odhadnout, jaký je daný jedinec člověk, jaký má přístup k práci a jak bude působit na klienty.
Ocenění dobré práce
Někteří vedoucí se příliš soustředí na chyby svých zaměstnanců. Zasahují pouze tam, kde je nějaký problém, a pokud je vše v pořádku, nijak se k jednotlivým obchodníkům nevyjadřují. To je ale chyba. Oceňovat dobrou práci, byť jen slovně a ne finančně, je minimálně stejně důležité, jako zasahování v případě, že jsou problémy.
Dostatečné pravomoci
Lidé dosahují v práci svých nejlepších výkonů pouze pokud cítí, že mají dostatečnou důvěru a odpovídající pravomoci. Jestliže svým zaměstnancům nedůvěřujete, svazujete je a nedáváte jim dostatečně prostoru, nikdy se neprojeví schopnosti ani toho nejlepšího prodejce.
Školení
Nezanedbávejte dodatečné vzdělávání vašich lidí, i krátká porada na začátku týdne, kdy si zopakujete priority a zmíníte několik tipů, které se aktuálně hodí, může mít blahodárný účinek na morálku týmu.
Společné cíle
Nedávejte cíle pouze jednotlivcům, ale nastavujte mety celému týmu. Týmový duch je silný motor a pro většinu lidí dílčí zodpovědnost za celý tým znamená další motivaci pro lepší výkon.
-mm-