Jak začít s organizováním

Když se snažíme organizovat svou činnost, často nevíme, kde začít. Vrháme se pak do věcí bez plánu a brzy jsme zavaleni prací, což vede k nesplnění určitých úkolů. Článek proto popisuje pět kroků, jak správně začít s plánováním.

- Mějte motivaci. Postoj je nejdůležitější. Věřte si, že můžete dosáhnout toho, co chcete. Představujte si, co budete dělat s časem, který díky lepší organizaci svých činností získáte pro sebe.

- Stanovte si cíle. Udělejte si seznam všech věcí, které chcete zorganizovat. Pak si vyberte hlaví cíl, který rozdělíte do dalších dílčích cílů. U jednotlivých dílčích kroků si vymezte časové období a seřaďte své cíle podle důležitosti.

- Stanovte si termíny. Pro každý cíl si stanovte konkrétní časový horizont. Představa, že něco uděláte, až budete někdy mít čas, je totiž často nereálná.

- Odměňte se. Za každý splněný cíl si dopřejte určitou odměnu. Seznam svých cílů, termínů jejich splnění a odměn si pak vyvěste na viditelné místo, abyste je měli na očích každý den.

- Používejte efektivní organizační systémy. Nyní jste připraveni začít s realizací svých cílů. Ujistěte se, že jste si vytvořili nejlepší možný plán, jak jich co nejsnáze dosáhnout.

-kk-
Article source Business Know-How - U.S. website focused on small and home business
Read more articles from Business Know-How