- změny v postoji – osoba se najednou může jevit tišší, dokonce náladová nebo naopak.
- komentáře od kolegů ve stylu „něco se děje“
- zpoždění či změny v časovém plánu při obědech nebo svačinách
- snížení pozitivní interakce s ostatními zaměstnanci
- větší chybovost
Jak tedy motivovat?
První, co byste měli udělat, je shromáždit informace z předchozích referencí a od dalších vedoucích zaměstnanců. Určete, zda je tato situace trend nebo jen dočasný výpadek. Zasáhněte následovně:
Sjednejte si s tímto člověkem schůzku
Zeptejte se ho, jak on sám vnímá svou produktivitu. Pak se mu, na základě vašich sledování, pokuste sdělit váš názor na jeho změny v práci a postoji.
Identifikujte předchozí motivace
Nejlepší pro předvídání budoucího chování je chování v minulosti. Určete, které faktory nejsou již přítomny nebo již jako motivátory nefungují.
Identifikujte nové motivace
- identifikujte oblasti, kde tento jednotlivec je úspěšný.
- ujistite se, že tuto osobu oceňujete a odměňujete za progres a dobře odvedenou práci. Tato forma pozitivní zpětné vazby obvykle spolehlivě motivuje a zvyšuje výkonnost.
- pokuste se zajistit příležitosti pro osobní nebo profesionální růst, například umožnění účastí na seminářích, workshopech apod.
- zajistěte dostatek vedení a supervize, tak aby zaměstnanec věděl, co se od něj očekává.
- dohlédněte, zda je dostatečná komunikace mezi vedením a zaměstnancem.
Možná zjistíte, že současná pozice je pro vašeho člověka příliš náročná nebo naopak málo, k tomu, aby zajistila dostatečný zájem a produktivitu.
Můžete zkusit výměnu pracovních odpovědností mezi několika zaměstnanci. Tato forma přinese čerstvé zkušenosti a výzvy do rutinních úkolů.
-av- Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele