Jak zabránit nejlepším lidem v odchodu

Ilustrační snímek

Některé důvody, které vedou nejlepší zaměstnance k odchodu, nedokáží jejich přímí nadřízení ovlivnit. Řadě odchodů však předejít mohou, pokud si uvědomí, že je by měli upravit svůj styl vedení k větší spokojenosti a produktivitě svých podřízených. Na několik typických důvodů ztráty nejlepších zaměstnanců, kterým mohou manažeři zabránit, upozornil server Forbes.com. Vnímáte tyto důvody jako závažné a snažíte se jim předcházet?

1. Chybějící možnosti dalšího rozvoje

Talentovaní lidé, kteří jsou ve svém oboru opravdu dobří, chtějí růst. Chtějí dále rozvíjet svou kariéru, své znalosti a dovednosti a také vydělávat více peněz. I když peníze nemusíte mít k dispozici, stále máte řadu možností, jak přispět k dalšímu rozvoji svých lidí. Mluvte s nimi o tom, kam se chtějí dostat a co by se chtěli ještě naučit. Zkuste jim nabídnout více odpovědnosti.

2. Nespokojenost s manažerským stylem nadřízeného

Ne nadarmo se říká, že lidé neopouštějí firmy, ale své šéfy. Zkuste se zamyslet nad tím, jak přistupujete k největším talentům ve svém týmu. Možná je nenecháte pracovat samostatně, možná je neposloucháte nebo jim nedovolíte zavádět nové postupy práce. Chcete vědět, zda jim váš manažerský styl vyhovuje? Jděte a zeptejte se jich, co můžete zlepšit.

3. Zbytečná byrokracie

Nejlepší talenty chtějí dělat, co umějí a co je baví. Zejména ve velkých organizacích však často bojují s přílišnou byrokracií, která je nenechá pracovat a rozhodovat se podle vlastních představ. Zatímco běžným zaměstnancům to většinou nevadí, těm nejlepším ano. Manažer by s nimi měl o těchto problémech mluvit a pomáhat jim je řešit. Měl by také komunikovat se svými nadřízenými o zkušenostech svých podřízených s firemními pravidly.

4. Nedostatečné uznání

Vědí vaši nejlepší lidé, že je považujete za nejlepší? Chválit je třeba konkrétně a veřejně. Mezi manažery a jejich lidmi zůstává příliš mnoho nevyřčeného a to je škoda. Zapracujte na osobní komunikaci.

5. Příliš vytížený manažer

Manažer může někdy být tak zaměstnán svými vlastními problémy, že nemá čas přemýšlet o potřebách svých lidí. Každý má své problémy, manažer by však měl myslet v první řadě na své lidi, aby s jejich pomocí mohl dobře plnit své úkoly a povinnosti. Pokud by od vás chtěl odejít klíčový klient, také byste to ignorovali? Asi ne.

Zajímavou studii o důvodech odchod zaměstnanců z českého prostředí si můžete přečíst zde.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com