Tento text vychází ze článku na serveru Entrepreneur.com.
Buďte upřímní a uznejte, že tým čelí nestandardní situaci
Snažit se tým uklidnit tím, že budete ignorovat problematickou situaci, ve které se nachází, nebo že ji budete bagatelizovat, je vysloveně kontraproduktivní. Pokud budou vaši podřízení vidět, že situaci neberete vážně a snažíte se jí zkrátka nevnímat, budou ještě nervóznější. V prvé řadě je tedy potřeba uznat, že tým čelí nestandardní situaci, a být upřímný vůči svým podřízeným.
Definujte cíle a nadchněte tým pro společnou vizi
Dalším krokem je říct si, proč je vlastně situace nestandardní, co hrozí a jaký je naopak ideální stav, do kterého se chcete dostat. Představte týmu vizi - jakýsi cíl, za kterým budete jako celá skupina směřovat. Tento cíl je nutné definovat co možná nejvíce specificky. Pro tuto vizi pak tým nadchněte a motivujte jeho členy ke společnému postupu vůči vytyčenému cíli.
Dohodněte se na postupech
Když máte vytyčeno, kam chcete směřovat, domluvte si s týmem, jak tohoto cíle dosáhnete. Určete, kdo co bude dělat a jaké postupy zvolíte, abyste krizovou situaci co možná nejrychleji a nejefektivněji vyřešili. Rozdělte úkoly a ujistěte se, že s nimi všichni souhlasí, že všichni chápou, proč je nutné takto postupovat, a že rozumí tomu, co se po nich chce.
Jednejte rychle a buďte flexibilní
V nejistých situacích je potřeba udržet si otevřený přístup. I když se dohodnete na určitém řešení, na kterém ihned začnete pracovat, může se snadno stát, že druhý den se situace opět nějak vyvine jiným směrem a vy na to budete muset reagovat úpravou vašich postupů. Tato situace vás nesmí demotivovat. A proto je potřeba na tuto eventualitu váš tým předem připravit.
-mm-