Jak vést dialog se zaměstnanci

Představte si, že se až z 360stupňového hodnocení dozvíte, že se vaši podřízení necítí příliš příjemně, když by s vámi měli hovořit o svých problémech. Očekávané pomoci od vašich nadřízených se vám ale nedostane. Článek proto přináší několik tipů, jak vést s podřízenými lepší dialog a vybudovat lepší vzájemné vztahy.

- Mluvíte většinou vy? Nejdůležitějším nástrojem manažera jsou uši, nikoli jazyk. Vždy se zajímejte o názory svých podřízených a naslouchejte jim.

- Snažíte se zaměstnance zbavit problémů? To je chvályhodná snaha, nemůžete však řešit každý jednotlivý problém u všech zaměstnanců. Měli byste naopak zaměstnance povzbudit, aby se naučili problémy řešit sami a rozvíjeli tak své schopnosti.

- Vyhýbáte se hovoru o pocitech? V současné době je důležité vědět nejen to, co si vaši zaměstnanci myslí, ale i to, co cítí.

- Necháte se vyrušovat nebo vám často dochází čas ? Pokud jste stále ve skluzu, dáváte tím podřízeným najevo, že pro vás nejsou příliš důležití. Při rozhovoru se zaměstnanec byste měli zavírat dveře, nezvedat telefony a věnovat mu naprostou pozornost.

- Nedokážete plánovat budoucí kroky? Zaměstnanci si často stěžují na nadřízené, kteří nedokáží odpustit chyb, k nimž došlo před dlouhými roky. Měli byste umět řídit lidi směrem kupředu a nesetrvávat v minulosti.

-kk-

Zdroj: ABCNews - zpravodajský server televizní a rozhlasové společnosti American Broadcasting Company (ABC)
Zobrazit přehled článků ze zdroje ABCNews