Naslouchejte svým podřízeným
Podle Entrepreneur.com platí, že základním způsobem, jak mít spokojené pracovníky, je ochota naslouchat jejich názorům. Zjišťujte, co si zaměstnanci myslí, nebojte se interakce s nimi a skutečně při svém strategickém rozhodování berte v potaz názory svých podřízených.
Odměňujte transparentně
Odměny by měly pracovníky motivovat k lepším výkonům a ne je frustrovat. Buďte tedy naprosto transparentní co se týče odměňování a nenechte, aby si pracovníci navzájem něco záviděli nebo aby u nich narůstala frustrace a nespokojenost.
Nabídněte flexibilitu
Nepříliš finančně náročným benefitem, který ale zaměstnanci nesmírně oceňují, je flexibilní nastavení pracovní doby a možnost práce z domova. Pokud to podmínky vaší firmy dovolují, nastavte ve vašem týmu parametry tak, aby se vás zaměstnanci nemuseli při využívání těchto benefitů a neměli tak z benefitu více stresů, než užitku.
Zapojte podřízené do rozhodování
Rozhodovací procesy ve vašem týmu by se měly dít za účasti jeho řadových členů. A to především ve chvíli, kdy se jich dané rozhodnutí bezprostředně týká. Není totiž nic více frustrujícího, než když se o vás dělají rozhodnutí, která nemůžete nijak ovlivnit.
Oceňujte dobře odvedenou práci
V neposlední řadě je nutné uvést, že zaměstnanci chtějí, aby byla jejich kvalitní práce oceněna. Nebuďte manažerem, který si přisuzuje práci svých podřízených. Naopak – chvalte své podřízené i před svými nadřízenými, buďte spravedliví a veřejně oceňujte práci skutečně relevantních lidí.
-mm-