Řízení virtuálního týmu na konci roku vyžaduje vaši zvláštní pozornost. Co můžete udělat pro to, aby zaměstnanci, které fyzicky nevidíte, nechodili po obchodech místo toho, aby pracovali na důležitém úkolu, který je třeba dokončit před Vánoci? Tuto otázku si právě položil server Entrepreneur.com a přišel s pěti radami.
1. Nabídněte volno
I když to může znít jako plýtvání drahocenný časem, opak je pravdou. Nebraňte se dát svým podřízeným pracujícím na dálku den či půlden volna. Vyřídí si potřebné pochůzky a budou se pak moci lépe soustředit na práci.
2. Určete jasné cíle
Ujistěte se, že všichni vědí, co mají do konce roku dělat. Větší úkoly rozdělte do menších částí a sdělte svým lidem přesné termíny, do kdy je třeba dokončit určité fáze projektů, na kterých pracujete.
3. Domluvte se na týdenních hlášeních
Pokud jste ve vašem virtuálním týmu ještě tuto praxi nezavedli, je na čase začít. Požádejte jednotlivé členy týmu, aby vždy po týdnu podávali zprávy o tom, co dokončili, co budou dělat příští týden a co se může případně zpozdit.
4. Velké projekty spusťte až v novém roce
Období před Vánocemi není vhodné pro spouštění nových dlouhodobých projektů. Nechte je až na leden a konec roku raději věnujte komunikaci se svými lidmi o tom, co můžete zlepšit nebo co byste měli v novém roce dělat jinak.
5. Poděkujte jednotlivým členům svého týmu
Individuální komunikace s lidmi, které běžně nevidíte osobně, udělá hodně. Najděte si proto čas na to, abyste každému jednotlivě a osobně poděkovali. Vyzdvihněte přínosy každého jednotlivce a, bude-li to možné, přidejte i malý osobní dárek. Může to být den volna navíc, něco pro nedávno narozeného potomka, něco do nově postaveného domu nebo jen ručně napsané poděkování – zkrátka něco, co dotyčnému ukáže, že jej vnímáte jako samostatnou osobnost, které si vážíte.
-kk-