Autorka a odbornice na leadership Dede Henley ve svém příspěvku pro Forbes uvádí tři kroky, které by měl manažer při snaze podpořit kreativitu v rámci svého týmu učinit:
Potlačte své ego
V prvé řadě je nutné potlačit své ego. Členové týmu nemohou dát průchod své vlastní kreativitě, pokud na nimi stojí někdo, kdo si myslí, že jenom on sám vidí a dělá věci nejlépe. Dát prostor kreativitě znamená upozadit trochu své názory, uvědomit si, že někdo může mít lepší nápady než vy, a skutečně naslouchat tomu, co ostatní říkají a co si myslí. Stejně tak nesmíte mít za každou cenu poslední nebo hlavní slovo. Někdy budete muset přistoupit na určitý kompromis, který plně neodpovídá tomu, co byste si představovali – to vše je ale ve jménu kreativity nutné skousnout.
Nedržte se statusu quo za každou cenu
Kreativita vyžaduje určitou ochotu riskovat a především i ochotu vystoupit ze své komfortní zóny. Abyste našli nová, lepší řešení, musíte neustále přehodnocovat staré pořádky a systémy. A nesmí vám být líto tyto staré pořádky i opouštět, i když třeba v danou chvíli fungují. Konzervatismus a kreativita si spolu zkrátka nesednou a pokud chcete mít kreativnější tým, nesmíte se neustále křečovitě držet statusu quo.
Dejte podřízeným prostor
V poslední řadě je nutné dát řadovým členům týmu určitý prostor. Nechte je, ať pracují samostatně, zkouší vlastní postupy a hledají svá řešení. Kreativita nemůže bujet tam, kde jsou všichni svázáni normami a přísnými limity. Stejně tak je nutné dát pracovníkům prostor dělat určité chyby. Ty samozřejmě nesmí být fatální, ale zároveň platí, že členové týmu musí mít určitý manévrovací prostor, ve kterém se mohou menších chyb dopouštět, aniž by jim to bylo nějak zazlíváno – protože pamatujte, že chybami se člověk učí.
-mm-