Zjednodušte a zpomalte informační tok v rámci týmu
Každý den čelí zaměstnanci záplavě e-mailů, notifikací a schůzek. Jak uvádí Forbes, prvním krokem k udržení stresu na uzdě je tedy snížit počet kanálů a zpráv, které opravdu potřebují jejich pozornost. Místo toho, abyste si v týmu vyměňovali mnoho nepodstatných sdělení, raději zvolte efektivnější komunikační strategii, která klade důraz na stručnost a relevanci.
Investujte do školení podřízených a zaměřte se na jejich mentální pohodu
Podpora duševního zdraví není jen moderní, trendy výstřelek – je to klíč k dlouhodobému úspěchu vašeho týmu. Podle Světové zdravotnické organizace ztrácí firmy ročně v přepočtu miliardy korun kvůli úzkostem a depresím, a tím i ztrátě produktivity. Když se firmy zaměří na školení, která pomohou zaměstnancům zvládat stres a osvojit si techniky time-managementu, výsledky pocítí i na svém vlastním fungování. Zaměřte se na školení podřízených v oblasti duševního zdraví a podpoříte nejen jejich výkonnost, ale v konečném důsledku i firemní kulturu a výsledky celé firmy.
Podporujte čas na hlubokou práci
Moderní doba, možnost práce na dálku a non-stop dostupnost technologií stírají hranici mezi prací a osobním životem. Práce se tak díky digitálním technologiím vkrádá i do osobního života a týmům často chybí jasně vymezený prostor na hlubokou práci bez vyrušování. A právě takovýto čas, vyhrazený pouze na hlubokou práci, byste měli pomoci svým podřízeným naplánovat. Můžete například určit, že mezi desátou a jedenáctou hodinou dopoledne každý den se nesmí plánovat schůzky a ani nesmí pracovníci mezi sebou komunikovat – a to aby se mohli soustředit pouze na svou práci. Podobná jednoduchá opatření mohou vést k vyšší efektivitě a pomáhají předcházet vyčerpání. Možná je to právě ta změna, kterou zaměstnanci potřebují, aby mohli pracovat efektivněji a cítit se méně přehlcení.
Rozdělujte práci skutečně rovnoměrně
V týmech je rovnoměrné rozdělení práce často velkým oříškem. Někteří členové mají své úkoly hotové rychleji, jiní potřebují na stejnou činnost více času. Někteří jsou pečlivější a pomalejší, jiní jsou rychlejší, ale zato více chybují. Každý pracovník má navíc určitou odbornost. Proto je na vedoucích, aby pravidelně sledovali pracovní zatížení jednotlivých zaměstnanců a podle potřeby ho upravovali. Mnohé nástroje dnes poskytují přehled o pracovní vytíženosti a mohou pomoct nastavit týmovou dynamiku tak, aby se předešlo vyhoření i nedorozuměním.
-mm-