Jak svému týmu efektivně komunikovat společnou vizi

Definovat, popsat a předat týmu společnou vizi – to je jedním z hlavních úkolů každého manažera. Bez společného cíle a směřování nemůže tým nikdy být zcela maximálně motivován. Jak svému týmu společnou vizi předat a „prodat“? To vám povíme v tomto článku.

Ilustrační snímek

Spolupracujte s vývojem vizi se členy svého týmu

Jak uvádí Forbes, vize musí být ambiciózní, atraktivní a motivační. A z toho důvodu je nutné, abyste na jeho samotné přípravě spolupracovali i s řadovými členy svého týmu. Nesmí se jednat o vizi, kterou si připravíte vy sami v izolaci a která bude daleko od každodenní reality týmu.

Nebuďte až příliš ambiciózní a zůstaňte nohama na zemi

Vize musí být ambiciózní a lákavá. Nesmí ale být zcela mimo realitu. Při přípravě dlouhodobé vize pro váš tým proto zůstaňte realističtí. Jinak se vám může stát, že budete své podřízené popisovanou vizí jenom stresovat a frustrovat.

Vysvětlete, jak budou jednotliví pracovníci benefitovat z dosažení vytyčeného cíle

Vámi popsaná vize musí být pro členy týmu skutečně lákavá. A proto je nutné, aby chápali, co pro ně dosažení tohoto cíle bude znamenat a proč by měli být motivovaní se o něj vůbec snažit. Vysvětlete proto všem členům týmu, jak budou z dosažení cíle benefitovat.

Ujistěte se, že všichni vědí, co mají pro dosažení společného cíle udělat

Aby byla vize realistická a lákavá, musíte všem vysvětlit, co pro její dosažení mají udělat. Nesmí se jednat o abstraktní cíl kdesi v dáli, ale o metu, k níž se mohou všichni upínat a k jejímuž dosažení existuje konkrétní plán.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com