Jednou z možných cest je pozitivní posilování. To spočívá v tom, že zaměstnance motivujeme tak, aby cítili, že zlepšení kvality je v jejich vlastním zájmu. Zásadní (a velmi nákladnou) chybou je vyhrožovat propuštěním a požadovat zlepšení pod nějakým nátlakem. To však bohužel manažeři dělají dost často, protože jim to dává pocit moci.
Je třeba nejprve zjistit, jaké pracovní postupy a způsoby chování zaměstnanců přináší bezchybné výsledky, vytvořit si způsob, jak tyto způsoby monitorovat a analyzovat a poté o nich informovat zaměstnance. Je důležité se zaměřit na kladné výsledky. Informace o chybách působí spíše odrazujícím dojmem. Pak je vhodné stanovit zaměstnancům určitý plán a cíle (zpočátku menší), aby věděli, jakou cestou mají postupovat. Při každé komunikaci se zaměstnanci je třeba jim dávat najevo, že oceňujete jejich snažení