Transparentně s podřízenými komunikujte
Jak uvádí Forbes, důvěra je vždy založená na otevřené, transparentní a pravdivé komunikaci. Pokud totiž vaši podřízení získají pocit, že s nimi nejednáte férově, že jim něco zatajujete nebo že s nimi pomocí komunikace nějakým způsobem manipulujete, jejich důvěra ve vás bude navždy pošramocena.
Důvěřujte i vy svým podřízeným
Důvěra je vždy oboustranná. Pokud chcete, aby vám vaši podřízení důvěřovali a měli víru ve vaše dovednosti a názory, je nuté tu samou důvěru prokázat i z vaší strany vůči nim. Dokažte podřízeným, že je respektujete, nechávejte je pracovat samostatně a důvěřujte v jejich dovednosti.
Prokažte empatii a buďte otevření připomínkám svých podřízených
Jako manažer musíte být vůči členům svého týmu empatičtí. Nesnažte se jim vnutit jenom váš subjektivní pohled na věc, ale snažte se pochopit jejich úhel pohledu a buďte otevření vůči jejich připomínkám. Pokud totiž budete ukazovat, že vás názor a přístup pracovníků nezajímá, jen těžko můžete očekávat, že vám budou ti samí zaměstnanci důvěřovat.
Nehrajte si na něco, co nejste
Co nejvíce podrývá důvěru? Když si člověk hraje na něco, co není. Nebo když předstírá, že má v nějaké oblasti odborné a nezpochybnitelné vlastnosti, i když třeba ani pořádně neví, o čem je vlastně řeč. Nehrajte si proto na někoho ani na něco, co nejste. A pokud něco nevíte nebo neznáte, klidně to přiznejte – pro budování důvěryhodnosti je to rozhodně lepší, než předstírat, že umíte něco, co neumíte.
-mm-