Jak si zajistit loajalitu pracovníků z Generace Z

Generace Z, tedy lidé narození zhruba od poloviny 90. let 20. století do roku 2010, masivně nastupuje na trh práce. Jako každá mladá generace, i Generace Z má svá specifika a své silné i slabé stránky. A také vyžaduje určitý specifický manažerský přístup. Jak vést pracovníky z Generace Z a jak si zajistit jejich dlouhodobou spokojenost a loajalitu?

Ilustrační snímek

Poskytněte smysluplnou práci

Generace Z touží po práci, která má hlubší smysl. Jasně proto těmto pracovníkům ukažte, jak přesně jejich úsilí přispívá k dobru společnosti nebo k dosažení cílů týmu nebo celé firmy.

Dejte Generaci Z prostor k růstu

Mladí pracovníci chtějí příležitosti k profesnímu a osobnímu rozvoji. Nabídněte jim proto školení, mentoring a možnosti kariérního postupu.

Podporujte flexibilitu

Generace Z oceňuje rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. Flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova nebo alternativní pracovní úvazky – to vše by mělo být ve vašem repertoáru, pokud chcete mít loajální zaměstnance z mladé generace.

Vytvořte otevřené a přátelské prostředí

Mladí lidé si cení autenticity a otevřenosti. Budujte kulturu, kde je možné sdílet názory, klást otázky a navrhovat změny a otevřeně spolu komunikovat.

Investujte do technologií

Generace Z vyrůstala s digitálními technologiemi. Mladí pracovníci tedy nejen, že jsou s technologiemi za dobře, ale vyloženě je potřebují k tomu, aby mohli podávat maximální výkon. Investujte proto do nových technologií a umožněte pracovníkům najít nové způsoby, jak je využívat.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com