Nedomýšlejte si nic negativního
Podle blogu projektu TED mají nedorozumění a vzájemná nedůvěra často základ ve faktu, že lidé od sebe navzájem očekávají negativní úmysly a řadu věcí si domýšlejí. Naučte se nedomýšlet si v chování podřízených nic negativního a přistupujte k pracovníkům pokud možno pozitivně.
Dejte pracovníkům dostatečný prostor pro vlastní iniciativu
Důvěru nikdy nemůžete vybudovat, pokud nedáte zaměstnancům dostatečný prostor pro vlastní iniciativu a samostatnou práci.
Komunikujte transparentně
Buďte transparentní v tom, jak komunikujete. Nezatajujte podřízeným klíčové informace a to, co slíbíte, také dodržte.
Nebojte se i složitých témat
Do vztahů založených na důvěře nepatří nevyřčené obavy, zatajované problémy a kostlivci ve skříni. Otevírejte proto i složitá témata a otevřeně o nich s podřízenými debatujte, i když to může být v danou chvíli trochu nepříjemné.
Přiznávejte chyby
Nesnažte se působit jako někdo, kdo je dokonalý. Když uděláte chybu, přiznejte to. Budete tak působit lidštěji a vaši podřízení ocení vaši upřímnost.
Sami dodržujte pravidla, která po podřízených požadujete
Jestliže požadujete po týmu nějaká pravidla, vždy musíte jít ostatním příkladem. Své vlastní požadavky byste proto měli vždy dodržovat ze všech nejdůsledněji.
-mm-