Tyto tipy přinesl server Business2Community.com.
Dejte emoce stranou a soustřeďte se na jádro problému
Nejzákladnější rada zní – nenechte se strhnout emocemi a zachovejte striktně profesionální přístup. Snažte se dát city stranou a soustřeďte se na jádro problému, kterému čelíte. Snažte se oddělit domněnky od faktů a zapojte racionální uvažování. Jedině tak budete schopni působit klidně a nad věcí.
Komunikujte a nesnažte se před týmem zatajovat informace
V jakékoliv krizové situace je nutné především rychle a efektivně komunikovat. Pokud budete před týmem zatajovat informace, pouze tím zvýšíte už tak vysoké napětí. A naopak, pokud dovedete efektivně komunikovat, prokážete tím sebevědomí a kvalitní leadership.
Určete priority a nenechte se zahltit nevýznamnými věcmi
V situacích, kdy se všechno boří, je snadné zapadnout do detailů a takříkajíc se topit v tom, co se děje. Cestou ven z tohoto stavu je určit si aktuální priority a pracovat na nich. Zbývající, méně důležité věci počkají. Pokud se budete soustředit pouze na omezené množství nejzásadnějších bodů, nebudete tolik ve stresu a vaší práci tak dodáte řád.
Připravte plán a rozdělte jeho dílčí body mezi tým
Připravte akční plán, jak problém řešit, a rozdělte jej na jednotlivé, konkrétní úkoly. A pokud je to možné, tyto úkoly potom rozdělte mezi jednotlivé členy vašeho týmu. V krizových situacích je nutné, aby každý měl pocit, že přispívá k řešení a že se postupuje směrem ke zdárnému konci.
Buďte vždy nad věcí a celou situaci monitorujte
Jako manažer se snažte udržet si nadhled nad celou situací. Monitorujte práci svých podřízených, hlídejte vývoj situace a i po zažehnání nejhorší krize si dávejte pozor na signály, že se krize třeba opět vrací.
-mm-