Jak se vyhnout zahlcení úkoly

Když k vám do kanceláře přiběhne kolega s několika „naprosto prioritními" projekty, budete pravděpodobně mít tendenci propadnout panice a začít ihned jednat. Raději se však zastavte. Může to sice vypadat jako ztráta drahých minut, vytvoření plánu vám však ušetří čas v budoucnosti.

- Zapojte se. Jakmile si vytvoříte plán, vyvarujte se odkládání. Určete si své první kroky, přestaňte je upravovat a začněte jednat.

- Řiďte svou energii. Ujasněte si, které dny a hodiny máte nejvíce energie. Pak naplánujte své úkoly podle toho.

- Převezměte kontrolu. Efektivní lidé se soustředí na to, co mohou změnit a ovlivnit. Nestresují se obavami o to, co je mimo jejich kontrolu. Posilte proto svou produktivitu a snižte stres tím, že se budete soustředit na věci, které můžete ovlivnit.

- Nesnažte se dělat všechno. Nikdo nemůže dosáhnout všeho, a tak se o to nesnažte. Může váš rozpočet sestavit někdo jiný? Může za vás jít někdo jiný na poradu? Využijte pomoci druhých a věřte v jejich schopnosti.

- Udržujte krátké porady. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout. Pak nabídněte časově efektivní způsob, jak se k tomu dostat. Váš čas je drahý a ostatní by to měli vědět.

- Naučte se říkat „ne". Právě toto slovo je neužitečnější slabikou v řízení času. Používejte je s respektem, jasně a ve chvílích, kdy je to potřeba.

- Oživte „mrtvý čas". Uvízli jste v dopravní zácpě? Odložili vám let? Noste s sebou stále seznam svých projektů, abyste o nich mohli přemýšlet a dále je rozvíjet.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today