- Oddělte lidi od problémů. Vyjednavači jsou lidé, mají tedy své vnímání a pocity. Neměli by na sebe útočit, ale držet se objektivity.
- Komunikujte prostřednictvím aktivního naslouchání. Uznejte pohled na věc z druhé strany. Nepřerušujte, věřte si a nezvyšujte hlas.
- Soustřeďte se na společné zájmy, nikoli pozice. Efektivní vyjednavač ví, že druhá strana může usilovat o získání téhož, používá však jiné taktiky a strategie. Mohlo by pomoci, když se budete soustředit na to, co máte společné. - Vytvářejte možnosti získání výhod pro obě strany. Úspěšný vyjednavač usiluje o řešení výhodné pro obě strany. Pokud se rozhodne v něčem ustoupit, dělá to výměnou za něco, co bude vzájemně prospěšné.
- Uvažujte výhodně pro obě strany. Vyjednávání je věcí kompromisu, v jehož rámci všechny strany získají, co chtěly, v podobě vzájemně prospěšné dohody. Učte se uvažovat tímto směrem pokaždé.