Jaký je rozdíl mezi průměrným a skvělým manažerem? Někteří lídři objeví vodítko už na začátku kariéry, jiní přejdou na tuto cestu později. Většina jich však pokračuje ve stopách dalších průměrných manažerů. Server Forbes zpracoval 5 klíčových změn, které z dobrých manažerů dělají výborné lídry:
1. Zisk versus účel
Vykonávat svou práci jen za účelem zisku může být krátkodobě úspěšné. V dlouhodobém horizontu však není toto řešení udržitelné. Hnací silou skvělého manažera je především smysl a cíl práce, kterou odvádí. Nejlepší lídři včas rozpoznají účel, sdílené hodnoty a vizi podnikání a vedou své týmy k jejich dosažení.
2. Lidé jsou na prvním místě
Manažer bez lidí není manažer. Pokud se neustále dokola zabýváte pouze měřítky a kontrolou procesů, jste jen průměrný manažer. Skvělý lídr analyzuje především vlastní způsob vedení. Nedívejte se na své zaměstnance jako na nástroje vyvinuté k práci, ale na kapitál, který je třeba využít.
3. Kontinuální vzdělávání
Manažeři, kteří procházejí kanceláři s domněnkou, že vše znají, neoklamou nikoho kromě sebe. Nezapomeňte, že i vy se můžete mnohé naučit od vlastních zaměstnanců, nejen oni od vás. Skvělý lídr se neustále vzdělává, má povědomí o procesech, kultuře, atmosféře ve firmě i vlastních emocích. Jedině tak je schopen získat nadhled a vyhnout se úskalím, se kterými se dennodenně setkává.
4. Řešení je v jednoduchosti
Ačkoliv dnešní moderní svět je komplexní a provázaný, komplikovanost zpomaluje inovace a brání pokroku. Nejlepší manažeři pracují na zjednodušení složitých procesů a každodenních operací, neboť pochopili, že řešení i zisky jsou v jednoduchosti.
5. Osobní přístup
Průměrný manažer bude viděn pouze jako vedoucí týmu, který zůstává stranou. Zato skvělý lídr je vnímán zaměstnanci jako empatická a přátelská bytost. Není to slabost ukázat zaměstnancům, že jste také člověk a projevit osobní přístup.
V dnešní době může každý být manažerem a vést tým, avšak ne každý vede svůj tým dobře. Který z předcházejících faktorů postrádáte?
-bn-