Sami se v této oblasti vzdělávejte
V prvé řadě je dobré vědět, o čem vlastně mluvíte. Nemůžete se s podřízenými o tématu duševního zdraví bavit a očekávat od nich, že se vám budou ohledně vlastních psychických stavů otevírat, pokud vidí, že o tématu nevíte zhola nic. Dobrým počátečním krokem je tedy absolvovat školení, třeba s psychologem nebo koučem, a o tématu duševního zdraví se něco naučit.
Umožněte pracovníkům vyvážit osobní a pracovní život
Vyvážení osobního a pracovního života, redukce stresu nebo prevence vyhoření – to vše nesmí být ve vašem týmu pouze teorií na papíře, ale především praxí. Jak uvádí Management Issues, nemá cenu se snažit bavit s podřízenými o tématu duševní hygieny a duševního zdraví a zároveň podřízeným neposkytnout dostatečnou flexibilitu tyto poznatky použít v praxi.
Když vidíte znaky toxického chování nebo nezdravého pracovního režimu, otevřeně je pojmenujte
Jestliže zpozorujete, že někdo vytváří toxické prostředí nebo má třeba sklony k workoholismu, otevřeně o tomto problému se svým týmem debatujte. A na tomto praktickém příkladu vysvětlete, v čem je vlastně problém. Snažte se podřízeným prakticky ukázat, jak poznatky z oblasti duševní hygieny a udržitelného pracovního režimu uplatňovat při každodenní práci.
Explicitně vyzývejte podřízené k tomu, aby s vámi o duševním zdraví mluvili
V neposlední řadě je nutné, abyste vytvořili zdravé prostředí, kde se řadoví pracovníci nebojí o tématu duševního zdraví mluvit. Vyzývejte opakovaně své podřízené, že se nemusí bát za vámi přijít, a pokud se tak stane, vždy daného podřízeného vyslechněte a nikdy neberte jeho pochyby nebo poznámky na lehkou váhu.
-mm-