Oprostěte se od emocí
Jak uvádí Forbes, prvním krokem je podívat se na celou událost z větší perspektivy, odpoutat se od svých vlastních emocí, jako je třeba frustrace, zklamání nebo smutek, a podívat se na celou věc racionálně. Pokuste se situaci vyhodnotit víceméně matematicky a objektivně a najít, kde skutečně nastala chyba a kde jste se měli zachovat jinak.
Analyzujte průběh celé situace od začátku až do konce
Ve své analýze chyby se nesoustřeďte pouze na okamžik, kdy k samotné chybě došlo, ale berte v potaz i vše, co k ní vedlo, jaké byly její okolnosti a co se dělo bezprostředně po ní. Abyste se totiž byli schopni ze situace poučit a najít řešení, které podobné chybě zabrání v budoucnu, musíte chápat celý kontext vzniku dané chyby a neřešit ji jako osamocenou, oddělenou věc.
Neváhejte se poradit s odborníkem
Pokud jste situaci vyhodnotili a sesbírali všechna relevantní data, je na čase přijít s praktickým a konkrétním řešením, jak stejné situaci pro příště zabránit. Nebojte se oslovit s tímto úkolem i nějakého odborníka. Může se jednat třeba o nějakého podřízeného z vašeho týmu, který se v dané problematice vyzná, případně o externího experta nebo jiného kolegu, který je na danou oblast odborníkem.
-mm-