Navíc chce-li manažer motivovat svůj tým, musí kolegy činit zodpovědnými za to, co nefunguje a za co oni mohou.
Veškerá zpětná vazba, kterou obdržíme, by pro nás měla být přínosná. Jenže ne všechna zpětná vazba bývá pozitivní. Často se potýkáme s negativní zpětnou vazbou. Přijměte ji, i když je to někdy velmi obtížné. Zvláště v dobách, kdy celá firma prochází ořezáváním nákladů a restrukturalizací.
Váš nadřízený, který vám dává negativní zpětnou vazbu, však dobře ví, že si to prostě poslechnout potřebujete. Jinak by to v budoucnu skončilo ještě hůře jak pro vás, tak pro celý tým. Váš nadřízený za to nese zodpovědnost a musí vás upozornit na to, že nastal problém. To je jediný způsob, jak se může konečný výsledek změnit k lepšímu, připomíná nám web addicted2success.com.
Zaměřte se na to, jak můžete lépe pomáhat ostatním
- Neberte si to osobně: Udržte si odstup a mějte emoce pod kontrolou. Hodnocení bývá založeno na výkonnosti a minimálně z části se zakládá na objektivních kritériích. Nemá nic společného s tím, kdo jste jako člověk, jako osoba. Soustřeďte se na to, co se dozvídáte o výsledcích své práce.
- Zaměřte se na data: Váš výkon by měl být popsán na základě specifických a konkrétních, uchopitelných příkladů. Naslouchejte a dělejte si poznámky. Neodpovídejte příliš brzy, protože to dělají lidé, kteří se potřebují chovat defenzivně. Poslechněte si, co odpozorovala druhá strana, abyste mohli pochopit, kde je potřeba zlepšení.
- Stanovte si jasnou vizi: Po obdržení zpětné vazby si přečtěte své poznámky a popřemýšlejte o tom, co jste právě slyšeli. Zamyslete se, jak by mělo vypadat zlepšení. Zaměřte se na představu situace, kdy jsou věci už v pořádku. Teprve potom si naplánujte kroky, které vás tam dostanou.
-jk-