Většina lidí se během své kariéry setká se špatným nadřízeným. Ztrácet energii tím, že budete kvůli svému šéfovi propadat hněvu či frustraci, však nemá smysl. Server Forbes.com proto radí, jak se v této situaci chovat efektivněji.
1. Podívejte se na váš vztah jako na obchodní problém
Sbírejte data, analyzujte situaci, hledejte konfliktní místa a vytvořte akční plán, jak tato místa odstranit. Snažte se být co nejspecifičtější při popisu situace i navrhování řešení.
2. Co nejvíce omezte emoce
Pod vlivem zjitřených emocí můžete jen těžko smysluplně komunikovat, natož vyjednávat. Pracujte tedy na tom, jak omezit své emoce a vnímat situace co nejjasněji.
3. Ujasněte si, jakou roli v celém problému hrajete
Chyby bývají většinou na obou stranách. Odpovězte si na obtížnou otázku, čím jste mohli přispět k tomu, že se vaše vztah vyvinuly tak, jak se vyvinuly. Možná to, co po vás šéf chce, není zase tak nesmyslné.
4. Hledejte, co máte společného
Zaměřte se na oblasti, v nichž se shodnete a komunikujte o nich. Teprve poté se pusťte do diskuse o věcech, na které máte odlišné názory. Bez otevřeného dialogu nikdy nezjistíte, na co se díváte jinak a na co odlišně.
5. Zvažte, zda zcela neodejít
Pokud cítíte, že jste se již snažili opravdu hodně a se svým šéfem stále nedokážete vyjít, najděte si jinou práci. Rozhlédněte se u konkurence, poptejte se u známých a uvidíte, že možnosti existují. Dlouhodobá nespokojenost v práci neprospěje vám ani vašemu zaměstnavateli.
-kk-