- Předmět zprávy formulujte tak, aby sumarizoval, nikoli popisoval její obsah. - Na začátku zprávy vyjádřete plný kontext sdělení. - Pokud posíláte kopii zprávy více lidem, uveďte, proč je důležitá pro každého z nich. - Namísto slepých kopií posílejte raději samostatné zprávy. - Jasně formulujte, co očekáváte. - Každému tématu věnujte samostatný e-mail. Pokud jde však o řešení více problémů s jednou osobou, není třeba psát o každém z nich zvláštní zprávu. - Přeposlané zprávy editujte. - E-mail by neměl přesahovat délku jedné strany. - Uvědomte si, jaký způsob kontaktování jednotliví lidé preferují a jak rychle odpovídají. - Svou poštu kontrolujte každý den v hodinu, kterou si přesně určíte. - Při velkém počtu zpráv používejte papír pro jejich rozčlenění, než začnete odpovídat. - Školte zaměstnance, aby při elektronické komunikaci byli relevantní. - Nepůjde-li to, zpoplatněte zasílání e-mailů na vaši adresu. - Odpovídejte stručně a jasně. - Využívejte možnosti e-mailových klientů napsat odpověď na zprávu v předstihu a odeslat ji až později. - Nestávejte se otroky e-mailu. Jestliže je něco skutečně důležité, bude vám to oznámeno telefonicky nebo osobně.