Jak poznáte, že jste mikromanažer? Čtyři signály, které vám to prozradí

Málokterý manažer by o sobě dobrovolně prohlásil, že je mikromanažer. Dokonce ani mikromanažer by to neřekl. A to z toho důvodu, že si to často ani sám neuvědomuje. Pokud máte sklony k mikromanagementu, vaši podřízení vám to zpravidla přímo neřeknou. Jak tedy poznat, jestli náhodou nejste mikromanažer? Zde jsou čtyři signály, které vám v této diagnostice sebe sama pomohou.

Ilustrační snímek

Tento text vychází z příspěvku na webu projektu TED.com.

Signál č. 1: Spousta věcí čeká na vaše rozhodnutí

Mikromanažer je většinou jakýmsi úzkým hrdlem procesů a rozhodování v rámci týmu, protože spousta věcí vyžaduje jeho rozhodnutí. Pokud je toto i váš případ, může se jednat o signál mikromanagementu.

Signál č. 2: Produktivita podřízených klesá a vy nevíte proč

Pracovníci, které vede mikromanažer, jsou demotivovaní, frustrovaní a neproduktivní. Jestliže tedy klesá produktivita vašeho týmu, a to i přesto, že vše by objektivně mělo být v pořádku, věnujte tomu svoji pozornost.

Signál č. 3: Účastníte se víceméně všech porad a schůzek, které se týkají vašeho týmu

Máte kalendář plný schůzek? Nemáte čas na práci, protože se účastníte všech schůzek, které se týkají vašeho týmu? Musíte být u každého setkání vašeho podřízeného s klíčovými lidmi v rámci firmy nebo na straně klienta? Tak je nutné se zeptat – je to skutečně potřeba?

Signál č. 4: Delegování práce podřízeným je kostrbaté a zdlouhavé

Delegace práce by měla být efektivní, rychlá a bezproblémová. Drhne delegace práce v rámci vašeho týmu? Možná je to tím, že při delegování úkolů svým podřízeným vše příliš do detailu vysvětlujete a nedáváte jim prostor se s danými úkoly vypořádat sami.

 

-mm-

Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com