Chystáte-li pravidelnou poradu vašeho oddělení nebo celé firmy, měli byste mít na paměti zásady správné organizace porad. Porada se jinak může stát velice nudnou a neefektivní záležitostí. Článek připomíná deset základních předpokladů úspěšné organizace porady.
- Porady, prezentace nebo školení zahajujte zahřívacími cvičeními, která pomohou získat pozornost přítomných.
- Používejte různé prezentační metody. Porada by neměla být jen vaše přednáška, účastníci mohou například diskutovat v menších skupinách.
- Pozvěte moderátory, kteří dokáží udržovat pozornost přítomných.
- Vyzývejte účastníky porady ke kladení otázek, aby diskuse živě pokračovala.
- Položíte-li někomu z účastníků otázku, požádejte jej, aby dříve než odpoví tuto otázku zopakoval.
- Vždy stanovte specifické cíle vašich pravidelných porad. - Pečlivě vypracujte a sestavte agendu.
- Začínejte i končete včas podle předem stanoveného harmonogramu.
- Připravte prostředí, v němž se bude porada konat tak, aby umožňovalo účastníkům soustředit se na obsah diskuse.
- Nikdy nepodceňujte důležitost občerstvení.
-kk-