Váš špičkový prodejce odchází do důchodu. A s ním odejdou i jeho mnoholeté zkušenosti, pracovní kontakty a obchodní triky. Při pohledu na demografickou křivku zaměstnanců si uvědomíte, kolika pracovníků se to bude v nejbližších letech týkat, a měli byste se na to včas připravit.
Doporučení, jak čelit tomuto problému:
- Zvýšit známost o demografickém vývoji na oddělení lidských zdrojů.
- Vytvořit strategii přenosu znalostí mezi pracovníky, která bere v úvahu jejich vzdělávací schopnosti.
- Najít příležitosti pro zkušené prodejce, aby mohli zapracovat spolupracovníky v tradičních i netradičních situacích.
- Zrychlit cyklus a efektivitu interních pracovních postupů.
Přenos znalostí mezi generacemi bude obtížný, a proto nejlepším doporučeným způsobem je mentoring. Na základě programu mentoringu by si odcházející pracovníci mohli vybrat svého nástupce, kterému předají svoji klientelu a který po nich převezme štafetu. Byla by škoda ztratit přehled vašich zkušených prodejců, kteří končí svoji kariéru.
-jh-