Jak na profesionální image

Image je jakousi trojrozměrnou profesionální vizitkou, značkou, která mluví za nás. Nejde však jen o oblečení nebo vzhled, ale také to, jak dokážeme komunikovat a celkově vystupovat. To, že první dojem lze udělat jenom jednou, je nudné klišé, ale naprosto pravdivé. Článek proto přichází s tipy, jak si vybudovat profesionální image.

- Přemýšlejte o dojmu, který chcete udělat. Chcete být identifikováni na základě svého povolání, dovedností nebo oboru. Proto je důležité ujasnit si, jak chcete komunikovat s okolím.

- Investujte do základního oblečení. Každý by měl mít základní oblek, který bude nadčasového designu a vysoké kvality. Ten pak můžete kombinovat s trendovými kousky, aby lépe vyhovoval současné době. Neměli byste nosit stejné šaty 20 let.

- Oblékejte se tak, abyste oslovili a vytvořili si vzhled, který bude o třídu vyšší, než je vaše současná pozice. Nejen, že to bude vysílat pozitivní signály směrem k okolí, zároveň vás to bude i motivovat k vyšším aspiracím.

- Rozhlédněte se po svém okolí, abyste viděli, co nocí vaši kolegové a zejména váš šéf. Je velmi pravděpodobné, že vaši nadřízení budou kolem sebe chtít vidět stejný styl, který sami přestavují.

- Naučte se využívat doplňky. Hodinky, tašky, deštníky apod. zvýrazňují váš vzhled. Špatně zvolená barva nebo design může váš image poškodit. U mužů platí, že jejich vizitkou je kravata, hodinky, pásek a boty. Ženy by se neměly zdobit jako „vánoční stromeček" ani experimentovat se zvláštně vypadající obuví.

- Absolutně nepřijatelná jsou oka na punčochách. Ženy by proto měly vždy s sebou nosit náhradní pár punčoch. Stejně nepřijatelné jsou děravé šátky, oprané látky nebo obnošené džíny. Ukazují totiž nezájem nejen o vás, ale i o ostatní.

- Dodržujte slušné chování. Nepředstírejte, že posloucháte. K druhým se chovejte s respektem a nedávejte najevo přílišnou sebedůvěru. Vyhněte se také zdůrazňování své nadřazené pozice.

- Noste pouze oblečení, které vyhovuje vašemu tělu a osobnosti. Příliš neexperimentujte s módou. Raději využijte rady odborníků. Věnujte pozornost značkám, které vám vyhovují, i když nejsou nejnovějším hitem. Nemá smysl kupovat si nejnovější luxusní oblek Gucci, pokud vám nepadne.

- Nedůvěřujte slepě prodavačům a stylistům v obchodech. Raději se obraťte na nezávislého stylistu, který nepobírá provizi za to, že vám prodá konkrétní značku. Existuje řada workshopů a image konzultantů, kteří s vámi budou nejen nakupovat, ale naučí vás i poznat, co vám nejlépe sluší.

- Nikdy nepodceňujte důležitost barev. Tmavé barvy ukazují autoritu, seriózní přístup, profesionalitu. Hnědá, i když je trochu méně profesionální, znamená spolehlivost a bezpečnost. Pastelové barvy jsou velmi ženské a pro byznys vhodnější než zářivé barvy, které je třeba vybírat opatrně. Červená je barvou moci, důvěry, připravenosti pro změnu a síly.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com