Nezřídka se totiž stane, že se ještě před schůzkou s příslušným nadřízeným několikrát sejdete s vám dobře známým klientem a společně se utvrdíte v tom, jak je váš postup perfektní. Přitom však nebudete vůbec diskutovat o pohledu, který by na věc mohli mít nadřízení. Na konečnou schůzku pak dorazíte s formální prezentací, která nebude počítat se zájmy publika. Jako byste tím dávali nadřízenému svého klienta najevo, že jste mu přinesli odpovědi na otázky, které vůbec nepoložil, ale je povinen si je vyslechnout.
Ještě horší je pak očekávání, že se automaticky ujmete vedení prezentace a budete předpokládat, že nadšení vašeho klienta pro společnou věc se nějak zázračně přenese i na jeho šéfa. Při každé prezentaci je třeba mít na paměti, že přesvědčování je proces, který musí vycházet z důvěryhodnosti. Té nebudete pouze nasloucháním svému okolí, chápáním a respektováním jeho názorů
-kk- Article source CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií