Perspektiva zastávaná lídrem vychází ze sady základních předpokladů, které se více než k úspěchu firmy vztahují k úspěchu jedince. Mnozí lídři například mýlí již v samotné představě, co znamená vést ostatní. Myslí si, že úspěch firmy je pouze šéfova zásluha a dávají tak zaměstnancům jasné pokyny, aniž by od nich očekával samostatné uvažování. Jinými slovy zabíjejí jejich potenciálně přínosné myšlenky. Jeho heslem by se dala označit zaměstnancům často připomínaná věta: „Nemysli a dělej.“
Tito lídři přitom nejsou nijak špatní lidé, jsou oddaní své práci a vysoce motivovaní. Časem se akorát stávají frustrovanými pod tíhnou svých povinností, nemohou fungovat bez neustálého vedení shora, rozčilují se na své podřízené a přestávají je motivovat. Jejich styl se nakonec může pro firmu stát velice nákladným, ať již jde o atmosféru mezi zaměstnanci nebo zákazníky. Toto je několik tipů, jak se popsaného nevhodného stylu vedení zbavit:
- Rozvíjejte sebeuvědomění. - Zdokonalujte sebekontrolu. - Respektujte myšlenky zaměstnanců. - Předveďte odhodlání vzdělávat se. - Zamyslete se nad budoucím vývojem: Nacházíte se tam, kde byste chtěli? Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher