Komunikujte upřímně a otevřeně
Krize není situace, kdy byste měli mlžit, zatajovat informace či se chovat netransparentně. I když nemusí být situace růžová, svěřte se s tím svým podřízeným. Buďte transparentní a říkejte věci tak, jak jsou. I špatné, ale pravdivé zprávy jsou pro zaměstnance lepší, než nejistota pramenící z vědomí, že jim management něco zatajuje, že nemají všechny informace a že nemůžou věřit tomu, co jim vedení říká.
Nepodceňujte podporu duševního zdraví
Jak uvádí Entrepreneur.com, v krizi je více než kdy jindy nutné akcentovat podporu duševního zdraví na vašem pracovišti. Otevřeně se svými podřízenými o duševním zdraví komunikujte a naučte je se o sebe v tomto ohledu dobře starat. Buďte shovívaví k jejich potřebám, doporučte jim, jak postupovat, když jim připadá, že je toho na ně moc, a vybudujte bezpečné a otevřené prostředí, kde se nebudou pracovníci bát přiznat, že něco nezvládají a že potřebují pomoc.
Připravte krizové scénáře a pracovníky s nimi seznamte
Ke snížení nejistoty mezi pracovníky je dobré připravit strategie pro různé scénáře, které by mohly nastat, a s těmito plány zaměstnance i důkladně seznámit. Pracovníci tak nebudou mít pocit, že nevědí, co je čeká, a budou se moci psychicky i jinak připravit na různé varianty budoucího vývoje.
Komunikaci nezanedbávejte
V každé krizové situaci je klíčová především otevřená a hlavně dostatečná komunikace. Nejen ze strany firmy vůči zaměstnancům, ale ze strany zaměstnanců směrem k firmě. Manažeři by měli více než kdy jindy věnovat pozornost individuálním bilančním setkáním se svými podřízenými, měli by jim naslouchat a raději komunikaci přehánět, než ji podceňovat.
-mm-