Podepřete své názory fakty – co je uvedeno v dokumentaci, ve smlouvě atd. Ujistěte se, že názor dodavatele na to, co je pro dodaný produkt s klíčové (např. kvalita, dodací lhůta), je shodný s vaším. Zaznamenejte si průběh rozhovoru do diáře. Než dodavateli zavoláte, proberte všechny možné reakce a odpovědi, jichž se můžete dočkat. Druhá situace nastává, je-li s úkolem, na němž zrovna pracujete, něco v nepořádku, ale nevíte, co to přesně je. Například pokles prodeje zboží za poslední měsíc na nulu. Cítíte se stresováni a zdá se vám nemožné problém vyřešit. Zásadou v tomto případě je – ptejte se.
Pokud se například pokoušíte zvýšit morálku zaměstnanců, položte své otázky právě jim - jaká taktika, jaký přístup by jejich morálku zvýšil. Zní to sice jednoduše, mnohdy nás však tato možnost napadne mezi posledními. Ptejte se tedy těch, kteří jsou na úkolu zainteresováni, všech, jichž se záležitost týká. Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc. Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online