Většina lidí si myslí, že pozná dobrý nápad, když jej vidí. To může být pravda, firmy to však nechává spoléhat pouze na intuici, což může vést ke špatnému rozhodování a ztrátám nadějných nápadů ve prospěch konkurence. Intuice je cenná, spoléhejte se na ni, ale ne výhradně. Vytvoření kritérií pro hodnocení nových myšlenek a příležitostí vás může dovést k efektivnějším rozhodnutím.
- Lidé za danou myšlenkou. Zvažujte minulost, zkušenosti a schopnosti manažerského týmu, zaměstnanců nebo poradců, kteří přicházejí s novým nápadem. I skvělá myšlenka s vysokým tržním potenciálem může totiž selhat, pokud jí lidé za ní nejsou plně oddáni. Podstatou úspěchu je schopnost integrovat novou myšlenku do vašeho byznysu.
- Dostupné zdroje. Zhodnoťte své finanční a lidské zdroje. Můžete využít i externích odborníků. Zamyslete se, jaké vztahy je třeba rozvinout. Jak pravděpodobné je, že v aktuálním obchodním klimatu získáte další zdroje? Dokážete přerozdělit své zdroje tak, abyste podpořili novou myšlenku a zároveň přežili?
- Znalosti a informace. Rozšiřujte to, co již víte o svém podnikání, výrobcích či službách a současných klientech. V jaké oblasti trhu a v jakém odvětví je třeba provést výzkum, který vám poskytne informace o vaší nové myšlence? Nenechte se novými nápady zaslepit. Přistupujte k nim objektivně, zejména k jejich nedostatkům.
- Vytváření zisku. Určete si, jaký zisk vám nový nápad může přinést. Kdy? Od koho? Jak pevné jsou vaše prognózy a na jaké výjimečné situace se můžete připravit v případě neúspěchu?
-kk-