Tyto tipy uveřejnil web Harvard Business Review.
Nechte emoce stranou
V prvé řadě je nutné nenechat se strhnout emocemi a řešit celou záležitost v klidu. Komunikujte transparentně a přátelsky, snažte se být s pracovníkem na stejné vlně a snažte se vyhnout tomu, aby na něj váš rozhovor působil tak, že jste v opozici.
Buďte objektivní a držte se faktů
Snažte se v každém případě udržet nestranný, objektivní přístup, a buďte vůči pracovníkovi féroví. Připravte si konkrétní důkazy a argumenty, které vaši myšlenku podporují.
Jasně a srozumitelně pojmenujte problém
Když se dostanete k samotnému jádru problému, nechoďte okolo horké kaše ani nepoužívejte eufemismy. V klidu a pomocí zcela srozumitelného a jasného vyjadřování zcela konkrétně popište, v čem přesně je problém.
Dejte pracovníkovi prostor a naslouchejte mu
Nezapomeňte dát prostor i dotyčnému pracovníkovi. Poslechněte si, co vám k danému tématu chce říct, a skutečně a upřímně přemýšlejte o tom, co daný podřízený odpoví.
Definujte následný plán
Na konci schůzky si s pracovníkem ujasněte, co se bude dít dál. Nastavte si vzájemná očekávání a definujte konkrétní kroky i časový rámec toho, co je potřeba na obou stranách udělat.
-mm-