Být firmou, pro kterou lidé chtějí pracovat, je jedna z nejsilnějších konkurenčních výhod. Jak jí ale dosáhnout? V minulosti trvalo vybudování pověsti žádaného zaměstnavatele roky i celá desetiletí. Dnes je to do značné míry možné téměř okamžitě díky médiím a prudkému rozvoji inovativních produktů. Mít převratný produkt je však pouze začátek. Myslí si to alespoň Jack Welch.
Dlouholetý generální ředitel společnosti General Electric (1981-2001) a odborník na rozvoj lídrů, který v roce 2010 založil vlastní obchodní školu Jack Welch Management Institute na Strayer University ve státě Virginia, pravidelně publikuje své postřehy na síti LinkedIn. Tentokrát se zaměřil na to, jak poznat skutečně dobrou firmu, která dokáže získat ty nejlepší lidi.
1. Pokračující vzdělávání
Nejlepší zaměstnavatelé skutečně investují do rozvoje svých lidí. Špatní o tom jen mluví.
2. Odměny za zásluhy
Nejlepší zaměstnavatelé odměňují výsledky. Platy i růst kariéry úzce souvisejí s výkonností. Firma má systém hodnocení výkonnosti, díky němuž zaměstnanci jasně vědí, jak se jim daří.
3. Riskování
Nejlepší zaměstnavatelé vedou své zaměstnance k riskování a odměňují je za to. Netrestají za to, že některá rizika nevyjdou. Tím si dokáží získat kreativní a odvážné pracovníky.
4. Diverzita
Nejlepší zaměstnavatelé jsou osvícení ve smyslu nutnosti odstraňovat překážky, které nesmyslně vznikají na základě pohlaví, rasy či národnosti. Podporují diverzitu, pružná pracovní opatření a postupy přátelské k životnímu prostředí.
5. Vysoká laťka při náboru
Nejlepší zaměstnavatelé nepřijímají každého. Uchazeči musejí plnit náročná kritéria s ohledem na svou inteligenci a pracovní zkušenosti a projít náročným výběrovým řízením.
6. Zisk a růst
Ekonomický úspěch je magnetem na talenty. Zároveň platí, že jen úspěšná firma může svým lidem nabídnout ty nejlepší kariérní vyhlídky.
„Je to začarovaný kruh. Nejlepší tým přiláká nejlepší lidi a vítězství často vede k dalším vítězstvím. Je to jízda, kterou vy ani vaši lidé nikdy nebudete chtít ukončit,“ uzavírá Jack Welch.
-kk-