Při jednání s lídry, kteří vedli úspěšné digitální transformace firem, zjistila společnost McKinsey, že existují dva hlavní příznaky, podle kterých se pozná firma, v níž je izolované přemýšlení pevně zakořeněné. Jsou to:
- nedostatečné nebo chybějící informace a
- nedostatečná odpovědnost nebo problematická koordinace celofiremních iniciativ.
Jsou vaši lidé dobře informováni o širším kontextu a prostředí, ve kterém firma působí? Pokud tomu tak není, je pravděpodobnější, že přehlídnou nebo včas neodhalí případný digitální problém nebo příležitost.
Nezbytné je sladit informace
Když si několik částí firmy myslí, že digitální prioritou je něco úplně jiného, je na čase, abyste jim dodali úplné informace. Nesrovnalosti a nekompletní informace totiž mohou vést k mezerám a přešlapům v oblasti strategie i provozu. Firma tak nebude jednat konzistentně a zákazníci si toho rychle všimnou.
Například v jedné firmě zvláštní tým zkoumal, kde se zákazníci nejčastěji setkávají s problémy. Zkoumal, jak jednotlivé izolované části firmy shromažďovaly a zpracovávaly data. Ukázalo se, že zákazníci ruší předplacené služby, protože jim chodilo přespříliš marketingových nabídek.
Tým tedy propojil zákaznické databáze jednotlivých částí firmy, centralizoval přístupová oprávnění a proškolil pracovníky, aby si lépe uvědomovali potřeby konkrétních zákaznických segmentů. Zabezpečil také, aby tyto informace měly k dispozici všechny týmy ve firmě, čímž se podařilo napravit původní představy jednotlivých izolovaných týmů, které byly krátkozraké a založené na omezených informacích.
-jk-