Silné interpersonální dovednosti patří k základním předpokladům úspěšného vůdcovství. Server hrcommunication.com upozornil na 15 důležitých postřehů k interpersonální komunikaci, které často nejsou na první pohled zřejmé.
-
Uvědomte si, že lidé nedokáží odhalit vaše záměry, když jim je jasně nesdělíte.
-
Vše, co řeknete, emočně ovlivní druhé.
-
Základem vaší komunikace s druhými je dodržování základních etických pravidel.
-
Ptejte se lidí, co si myslí a jak se cítí.
-
Oslovujte druhé jmény, abyste snížili tlak mezi vámi a usnadnili vzájemnou komunikaci.
-
Pevné stisknutí ruky a oční kontakt dává druhým najevo důvěru.
-
Slova dokáží povzbudit i ranit. Mluvte pravdu, ale dodržujte takt a úctu k druhým.
-
Většina lidí nedokáže správně pochopit sarkasmus.
-
Otevřené otázky usnadňují cestu k výsledkům. Pomohou vám působit přístupně a přátelsky.
-
Pozitivní slova usnadňují dialog.
-
Naslouchání je otázka rovnováhy. Příliš mnoho ticha je stejně protivné jako příliš mnoho slov.
-
Chcete-li druhým poradit, nejprve se zeptejte, zda jim můžete pomoci. Nechtěné rady jsou obtěžující.
-
Cítí-li se druzí polichoceni vašimi slovy nebo činy, neříkejte jim, že to nebyl váš úmysl. Lepší odpověď je: „Není zač.“
-
Výroky typu: „Udělejte to, protože jsem vám to řekl.“ už vám nikdo neodpáře.
-
Autenticita a schopnost přizpůsobit se nemusí být ve vzájemném rozporu.
-kk-