Inovativní firma neusíná na vavřínech

Ilustrační snímek

Čím se inovativní firmy liší od ostatních? Touto otázkou se nedávno zabýval John Kotter, emeritní profesor Harvard Business School a přední světový odborník na vedení lidí a řízení změn, na serveru Forbes.com. Varoval před tím, že pouze silné jméno k obchodnímu úspěchu nestačí. To, co se stalo společnosti Kodak, se tak podle něho může klidně stát i Facebooku. Spíše, než co dělat, však radí firmám, co nedělat. Chcete-li, aby vaše firma byla skutečně inovativní a úspěšná, neměly by u vás být slyšet následující věty:

Můžeme to udělat?“

Zaměstnanci firmy s inovativní vizí se neptají, jestli mohou něco udělat. Přicházejí ukázat, co už udělali.

To neumíme.“

Tato věta je častou reakcí na trestání neúspěchů. Pokud vaši lidé uvidí, že inovativní myšlení nemá podporu vedení, nechají si je pro sebe.

Musíme komunikovat tím a tím kanálem.“

Inovativní firmy nepotřebují striktní pravidla pro komunikaci mezi svými lidmi. Zaměstnanci spolu sami komunikují napříč odděleními a pracují na inovacích společně.

To stačí.“

Inovativní firmy neustávají v úsilí stále se zlepšovat. Slaví dílčí úspěchy, ale neusínají na vavřínech.

To nemám v popisu práce.“

Takto odpovídají zaměstnanci, které nezajímá budoucnosti jejich firmy. Pravděpodobně jim chybí vize, kterou by jim předali silní lídři.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com