Inovace nejsou zbytečné

Ilustrační snímek

Mnohé firmy neumějí využít inovativní nápady svých zaměstnanců. Chybějí jim totiž systémy a techniky řízení inovací a hlavně jim chybí důvěra v to, že inovace mají obchodní smysl. Často považují inovace za příliš drahé. Inovace přitom nemusejí být nijak komplikované ani časově náročné. Najít vhodný systém, jak je řídit, sice bude chvíli trvat, ale vyplatí se to.

Jakmile si firma systém osvojí, inovace se stanou každodenní součástí jejího chodu. Píše o tom alespoň server Entrepreneur.com. Zároveň upozorňuje na následující chyby, kterých se firmy dopouštějí v souvislosti s inovacemi. Opravdu si inovace nemůžete dovolit?

Začneme s inovacemi, až bude firma větší

To je jedna z nejčastějších chyb. Malé firmy mají oproti velkým hned několik výhod. Inovovat mohou rychleji a pružněji.

V našem oboru se neinovuje

Inovace rozhodně nepatří jen do odvětví moderních technologií. Inovativní myšlenky se mohou uplatnit všude. Využijte toho, že můžete být mezi prvními ve vašem oboru jako konkurenční výhodu a cestu, jak si zajistit silnější pozici na trhu.

Inovace mají na starosti vývojáři našich produktů

Další chyba je nezapojit do inovací všechny vaše lidi. Kdokoli může mít dobrý nápad a měl by mít možnost s ním přijít. Lidé mimo nejvyšší vedení a produktový tým mohou přinést zajímavé nové pohledy.

Nepotřebujeme žádný systém

Úspěšné firmy mají systémy, jak poznat inovativní nápady. Celý proces začíná hledáním možností, jak vytvářet kreativní řešení. Nemusí přitom jít jen o revoluční novinky, ale o postupné zlepšování. Najděte problémy a nevyřešené potřeby na vašem trhu. Pak pravidelně oslovujte své týmy, aby navrhly řešení. 

Každý nový nápad je dobrý

Ve skutečnosti je to spíš naopak. Musíte najít způsob, jak posoudit, které nové nápady realizovat. Můžete například sestavit tým pro posuzování inovací, který budou tvořit lidé z různých oddělení firmy.

Inovace jsou samozřejmost

Každý, kdo někdy pracoval pro inovativní firmu, potvrdí, že inovace mohou být skvělá zábava. Důležité však je, aby je firma uměla ocenit. Oslavujte proto své úspěchy a jejich iniciátory. Odměňujte kreativní uvažování.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com