IBM slaví službou veřejnosti

Společnost IBM slaví sté výročí svého založení. Místo sezení u dortu však její lidé vyhrnují rukávy. Téměř 30 tisíc zaměstnanců společnosti a jejich rodinných příslušníků ve 120 zemích světa se u příležitosti oslav zavázalo strávit minimálně osm hodin prací na jednom z více než 3500 veřejně prospěšných projektů za použití nástrojů a znalostí IBM. Vznikly tak i zcela nové nástroje pro dlouhodobé využití ve službách společnosti. Ve svém blogu na stránkách Harvard Business Review o tom informovala profesorka americké Harvard Business School Rosabeth Moss Kanterová.

Každý zaměstnanec si mohl vybrat aktivitu odpovídající svým dovednostem a zájmům. Proběhlo tak například školení věnované soukromí a prevenci šikany na stovce německých škol. V Indii vznikly webové stránky pro zrakově postižené. Výkonný ředitel Samuel Palmisano pomáhal se vzděláváním studentů v americkém Baltimoru v oboru přírodních věd. Marketingový ředitel Jon Iwata vedl na Harvardu workshop pro bostonské neziskové organizace.

Rosabeth Moss Kanterovou vedly tyto aktivity k úvaze, v čem spočívají strategické výhody oslav výročí službou veřejnosti. Shrnula je do šesti základních bodů:

  1. Služba veřejnosti dává firmě tvář a činí ji součástí společnosti.

  2. Je to příležitost zapojit zaměstnance do aktivit, které je baví.

  3. Je to příležitost zapojit také zákazníky.

  4. Vzniká silnější komunita uvnitř organizace.

  5. Vzniká silnější komunita vně organizace.

  6. Firma může ukázat, že její výrobky a služby skutečně mohou přinést změnu.

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review