Společnost IBM slaví sté výročí svého založení. Místo sezení u dortu však její lidé vyhrnují rukávy. Téměř 30 tisíc zaměstnanců společnosti a jejich rodinných příslušníků ve 120 zemích světa se u příležitosti oslav zavázalo strávit minimálně osm hodin prací na jednom z více než 3500 veřejně prospěšných projektů za použití nástrojů a znalostí IBM. Vznikly tak i zcela nové nástroje pro dlouhodobé využití ve službách společnosti. Ve svém blogu na stránkách Harvard Business Review o tom informovala profesorka americké Harvard Business School Rosabeth Moss Kanterová.
Každý zaměstnanec si mohl vybrat aktivitu odpovídající svým dovednostem a zájmům. Proběhlo tak například školení věnované soukromí a prevenci šikany na stovce německých škol. V Indii vznikly webové stránky pro zrakově postižené. Výkonný ředitel Samuel Palmisano pomáhal se vzděláváním studentů v americkém Baltimoru v oboru přírodních věd. Marketingový ředitel Jon Iwata vedl na Harvardu workshop pro bostonské neziskové organizace.
Rosabeth Moss Kanterovou vedly tyto aktivity k úvaze, v čem spočívají strategické výhody oslav výročí službou veřejnosti. Shrnula je do šesti základních bodů:
-
Služba veřejnosti dává firmě tvář a činí ji součástí společnosti.
-
Je to příležitost zapojit zaměstnance do aktivit, které je baví.
-
Je to příležitost zapojit také zákazníky.
-
Vzniká silnější komunita uvnitř organizace.
-
Vzniká silnější komunita vně organizace.
-
Firma může ukázat, že její výrobky a služby skutečně mohou přinést změnu.
-kk-