Člověk, který je povýšen do vedoucí funkce, by měl svým podřízeným nejprve stanovit realistické cíle a zaškolit je. To obvykle není problém, jenže pak často dochází k tomu, že po zaškolení tito zaměstnanci dostanou nabídku zaměstnání v jiné firmě a dají výpověď. Celý kolotoč (nábor, přijetí a školení) začíná znovu.
A zde se autor dostává k zmíněnému hlavnímu důvodu, proč jsou manažeři neúspěšní. Jde o to, že se tohoto procesu (a s ním souvisejícího začarovaného kruhu) již dopředu obávají a proto jej raději nerealizují vůbec.
Autor doporučuje, aby manažeři používali školení jako motivační prostředek. Celý proces se proto musí zkvalitnit. Je tedy třeba: * Správně využít čas, * Otestovat znalosti školených zaměstnanců a zaměřit se na případné nedostatky, * Pružně reagovat na změny (zavádění nových výrobků apod.), * Využívat v maximální možné míře externích zdrojů.